sobota, 31 grudnia 2011

Podsumowanie Roku 2011 pod kątem Genealogii

Tak jak wspomniałem ponad tydzień temu, podsumuję dzisiaj kończący się rok.
Na początek przydałoby się małe zestawienie statystyczne .

Na początku roku moje skromne drzewo liczyło tylko 28 przodków.
Na dzień dzisiejszy liczba ta wynosi 119 przodków (jeden jest bez małżonki :D )

Najstarszym znanym z daty dziennej urodzeniem były narodziny mojej prababci (1.11.1896r.) ,
dzisiaj jest to jej 2xprababcia (a moja 5xprababcia) urodzona 29.12.1795r.

Najstarszym znanym z daty dziennej małżeństwem było małżeństwo moich prapradziadków (21.11.1876r.), a
dzisiaj jest to odnaleziony wczoraj akt małżeństwa moich 5xpradziadków z 22.06.1800r.

Najstarszym znanym z daty dziennej zgonem był zgon mojej prababci (12.12.1974r.), a
dzisiaj jest to zgon mojej 6xprababci zmarłej 7.05.1815r.

Na początku roku nie miałem jeszcze skompletowanych wszystkich 2xpradziadków (tylko dlatego, że prababcia urodziła się na Ukrainie w miejscu jeszcze niedawno dla mnie nieznanym ) .

Szczerze powiedziawszy, to imiona przodków są dość zróżnicowane . Po mieczu jest mało podobnych do tych po kądzieli.  Wypiszę wszystkie pokoleniowo :
 - rodzice -  Adam, Elżbieta,
- dziadkowie -  Adam, Irena, Józef, Irena,
- pradziadkowie - Franciszek, Rozalia, Witold, Salwina, Jan, Marianna, Marcin, Anna,
- 2xpradziadkowie - Andrzej, Maria, Tomasz, Zofia, Jan, Stefania, Marian, Apolonia, Kazimierz, Ludwika, Franciszek, Marianna, Józef, Józefa, Paweł, Antonina,
- 3xpradziadkowie - Jan, Magdalena, Wojciech, Katarzyna, Andrzej, Katarzyna, Józef, Rozalia, Wincenty, Stanisława, Wincenty, Teresa, Wojciech, Marianna, Piotr, Marianna, Jan, Salomea, Kazimierz, Franciszka, Tomasz, Marianna,
- 4xpradziadkowie - Wojciech, Katarzyna, Maciej, Jadwiga, Jan, Maria, Jan, Wiktoria, Jakub, Anna, Piotr, Franciszka, Michał, Katarzyna, Kazimierz, Teresa, Paweł , Elżbieta, Antoni, Elżbieta, Marcin, Marianna, Ignacy, Marianna,
- 5xpradziadkowie - Błażej, Agnieszka, Jakub, Maria, Jakub, Ewa Maria Katarzyna, Marcin, Anna, Wojciech, Regina, Mikołaj, Katarzyna, Wojciech, Katarzyna, Adam, Agnieszka, Józef, Helena, Jan, Katarzyna, Michał, Magdalena, Mikołaj, Marianna, Józef, Jadwiga, Kazimierz, Wiktoria,
- 6xpradziadkowie - Błażej, Agnieszka, Jakub, Dorota, Antoni, Wojciech, Marianna, Błażej, Anna, Kazimierz, Marianna, Wawrzyniec, Elżbieta,
- 7xpradziadkowie - Mateusz, Elżbieta.

Najdłużej żyjącym praprzodkiem był Marcin Kuźnicki (5.11.1814 - 13.03.1901) jako ciekawostkę dodam, że przeżył własnego syna, który był moim praprapradziadkiem - Tomasz (22.12.1837 - 17.12..1899).
Najkrócej żyjącym praprzodkiem była niewątpliwie moja prababcia - Rozalia Marynicz (z d. Gmiterek)  [13.12.1900 - 12.11.1926], zmarła najprawdopodobniej w wyniku powikłań poporodowych  (ostatnie dziecko urodziła niecały miesiąc przed śmiercią).

Na koniec zostały podziękowania :)

Najpierw chciałbym się pochwalić nowo odnalezioną rodziną :
- Ciocia Anna Stręgiel odnalazła mnie na forum genealogicznym poprzez moją prośbę, okazało się , że mój 3xpradziadek jest bratem Cioci prababci ! Chciałbym tutaj podziękować Jej za wszystkie dane , które zdobyła i przekazała mi ! :)
- Ciocia Jola Skalska bardziej Ciocia mnie odnalazła, bo to Ona pierwsza napisała o tym, że ma krewnych w Narolu :)   Chciałbym podziękować za piękną kartkę świąteczną oraz za przesłane akta !
- Kuzyn Bartek Czyżewski, co prawda jesteśmy jak na razie spowinowaceni , ale wydaję mi się, że już nie długo odkryjemy coś ciekawe, co połączy nas w kuzynostwo :) Chciałbym mu podziękować za wiele dokumentów, które mi przesłał oraz za nowe dane ;)
- Kuzynka Bożena Młodawska, chciałbym Jej podziękować za wszystkie dane i zdjęcia dotyczące brata mojego dziadka , które mi przesłała :)

Teraz podziękowania dla osób spoza rodziny, ale również ważnych (kolejność przypadkowa) :
- Łukasz Bielecki - ogromna pomoc ze strony AP Poznań, dzięki Niemu mam sporo nowych informacji z życia przodków ,
- Pan Krzysztof Pieczątkiewicz - wielka pomoc ze strony AP Łódź, dzięki Niemu mam dużo akt dotyczących przodków i ich rodzeństwa :)
- Pani Iwona (anowi1958) - duża pomoc ze strony AP Kielce, dzięki Niej pociągnąłem dalej linię taty mojej mamy.
- Pani Maria Dubiczyńska - duża pomoc ze strony AAN , dzięki Niej wiem, że mają oni tam wielkie braki i chyba się nie dowiem, gdzie jako policjant pracował mój pradziadek,
- Pan Marek Wiśniowiecki - duża pomoc związanej z moim pradziadkiem (policjantem) , dziękuję za info dot. miejsc, gdzie mógł polec mój pradziadek,
- Pan Marek (marco1967) - duża pomoc ze strony AP Koszalin, dzięki Niemu poznałem w końcu prawdziwą datę zgonu mojej prababci, dowiedziałem się, że prababcia jednak miała drugiego męża oraz wiem, gdzie przenieśli się moi dziadkowie,
- Pani MJadwiga - duża pomoc ze strony AP Łódź, przeszukała dla mnie kilka lat urodzeń parafii Szadek, która to nie miała indeksów :)
- Pani Eliza Parcheniak - duża pomoc ze strony AP Łódź (szczególnie w początkach poszukiwań),
- Marcin Nowicki - duża pomoc ze strony AP Łódź, dziękuję za przesłane akta :)
- wszyscy retuszujący zdjęcia (szczególnie Darek_S, jolaTL, mgiers, m-za).
- wszyscy tłumaczący (szczególnie poschadel,hykiel,elza,ofski).



Chciałbym również podziękować wielu Urzędom Stanu Cywilnego, które chętnie pomagają w genealogii i dzięki nim poznaję coraz to nowsze informacje dot. moich przodków. Wielkie podziękowania należą się również dla pracownika Archiwum Państwowego w Łucku, który mimo mojej nieznajomości języka rosyjskiego (ukraińskiego tym bardziej) pomógł zdobyć dwóch nowych prapradziadków i dzięki temu mam cały komplet prapradziadków. Chciałbym również podziękować pracowniczkom AP Zielona Góra i AP Gorzów Wlkp., które to miło przyjęły mnie w "swoje" progi i mogłem przeglądać mikrofilmy.


Jeżeli kogoś pominąłem, to nie ma co się martwić i tak jestem BARDZO wdzięczny ! :)


Kto wie, może w najbliższym roku zdobędę jeszcze więcej przodków niż w tym ? :)

Dowiemy się tego za całe 366 dni ! :)

6 komentarzy :

  1. Gratulacje! ;) Szczególnie za odnalezienie informacji o babci na Ukrainie. Ciekawe czy mi się kiedyś uda odnaleźć informacje o babci z (dzisiejszej) Białorusi...
    Fajnie, że udało Ci się znaleźć krewnych którzy także interesują się genealogią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje Marcin. Tak trzymaj Drogi Krewniaku!
    A na Nowy Rok życzę Ci wszystkiego najlepszego i wielu fascynujących odkryć genealogicznych!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję. Mam nadzieję że znajdą się inni krewni.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku i wspaniałych odkryć genealogicznych
    Bożena Balawender

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkim bardzo dziękuję! :)
    @Alanie - moja koleżanka, którą "zaraziłem" genealogią też poszukuje swoich przodków . Jej prapradziadkowie brali ślub na początku XX wieku w parafii Pińsk.
    @Ciociu Aniu - gdyby nie Ciocia, to nie miałbym wielu informacji i tak wspaniałej Cioci :)
    @Pani Bożenko - również życzę odnalezienia tych tajemniczych i jak dotąd nieznanych przodków! :)

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O jak dobrze znalezc kogos w podobnym wieku ktory sie interesuje tym samym! :) Panu Łukaszowi Bieleckiemu rowniez bardzo dziekuje za ogromna pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  6. Marcin, wyślij mi na miary na ową koleżankę przez facebooka ;)

    OdpowiedzUsuń