niedziela, 9 października 2011

Przodkowie po mieczu

Dzięki Pani Małgorzacie (maga100) z forum www.genealodzy.pl dowiedziałem się, że
moi przodkowie po mieczu pochodzili z parafii Lipsko, a nie tak jak myślałem z Narola.
Cała rodzina myślała, że Marynicze pochodzą z Narola, a tu okazuje się, że tylko dwa
pokolenia (mój dziadek - Adam [1924-1988] i jego ojciec, a mój pradziadek Franciszek [1897-1964] ).
Ojciec Franciszka - Andrzej powinien urodzić się około 1849 (według aktu małżeństwa z 1876).
W Narolu nie ma jego aktu urodzenia . Sprawdzone +/- 20 lat, więc na pewno nie urodził się w żadnej miejscowości podlegającej pod pararfię w Narolu.
Otóż ojciec prapradziadka Andrzeja - Jan szybko stał się wdowcem po mojej prapraprababci - Magdalenie
z domu Szuper. Skoro w 1856 zawarł już drugi związek małżeński , czyli mój prapradziadek Andrzej miał kilka lat.  Świadkiem zawarcia tego małżeństwa był niejaki Kosma Szuper. Tak właśnie na nazwisko miała pierwsza żona Pana Młodego, wdowca, syna Wojciecha i Katarzyny Maryniczów.
Aktu zgonu prapraprababci Magdaleny w parafii Narol nie ma, więc kolejny raz potwierdziła się hipoteza dotycząca zmiany miejsca zamieszkania przodków . Być może po śmierci swojej żony, praprapradziadek Jan zmienił miejsce zamieszkania, bo nie chciał mieszkać w miejscu, które kojarzyło mu się ze zmarłą małżonką - Magdaleną z Szuperów. Może mieszkał w jednym domu z jej rodziną, z którą nie miał dobrych kontaktów?  W akcie drugiego małżeństwa praprapradziadka Jana jest wpisane "agric[ola] [e]x Jędrzejówka" , czyli
rolnik z Jędrzejówki . Jako że koło Narola jest miejscowość Jędrzejówka, to napisałem na forum genealodzy.pl i tak dowiedziałem się, że była to parafia Lipsko. :)
Zamówię mikrofilmy z tej parafii, które sięgają lat 70. XVIII wieku i może zdobędę dwóch nowych przodków Maryniczów.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz