niedziela, 4 marca 2012

Indeksacja

Dawno nie pisałem, ale trzeba to nadrobić :)
Postanowiłem w przerwie pisania pracy konkursowej dodać coś tutaj .
Tak wyszło, że padło na indeksację. Większość zapewne wie co to jest, bo od tego zazwyczaj zaczynamy
poszukiwania (moje niestety nie zaczęły się od tego, gdyż było wtedy bardzo mało rekordów i małe zainteresowanie), ale na szczęście jest to teraz bardzo popularne. Indeksacja jest to proces, podczas którego dokonujemy spisu elektronicznego osób ochrzczonych, zaślubionych i zmarłych z ksiąg lub ich innych wersji (np.skanów lub kserokopii) .
Jak na razie indeksuję dla Poznań Project oraz Genealodzy.pl
W tej drugiej bazie mam na razie 4248 rekordów, ale jest to dość nieaktualne, gdyż przesłałem
dzisiaj ok. 1500 zindeksowanych małżeństw. Niedługo chyba rozpocznę indeksację metryk łacińskich, a w ciągu najbliższych tygodni sfotografuję część skorowidzów rocznych z parafii Szadek (będę miał dostęp do lat 1808-1845). Osobiście żadna z baz mi jeszcze nie pomogła (widocznie przodkowie wiedzieli, których parafii księgi będą fotografowane lub jakie będą indeksowane bezpośrednio z księgi). Gdyby każdy, kto korzysta z tej bazy wziąłby chociażby te symboliczne 10 lat do zindeksowania, to dzisiaj ludzie by dopytywali, kiedy będzie kolejna dostawa ;)
Ja staram się pomagać jak mogę, na razie też nie było mi dane indeksować parafii moich przodków, ale może kiedyś to się zmieni? :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz